mandag 12. november 2012

Eidsand 11.11.2012

Denne turen ble på en måte starten på vinterpadlinga, selv om det overhodet ikke minner mye om vinter, neida det ser helt ut som en vanlig sommerdag i Norge, bortsett fra bladløse trær. 4 grader og pøsregn, det er vel som en gjennomsnittlig norsk sommerdag........ :)
For tiden har jeg nå mitt eget varmeapparat, en mage som daglig pleies med kull. Slik har det vært i ca 8 uker nå. Gasskraft eller vannjet...ikke dårlig å være sin egen motor... Nuvel, jeg har etter masse mas fra flere personer endelig fått tatt noen prøver og har legetime til uka...
Men nok skitpreik, over til søndagens tur, i skitvær....hehe....

Idag skulle jeg prøve mine nyinnkjøpte padlestøvler. Har i alle år padlet med lave neoprensokker/sko og egentlig klart meg bra med det. Men men, etter dagens tur skjønner jeg ikke hvordan i all væla jeg har klart meg uten slike høyskafta støvler. Det var som å komme til paradis eller noe slikt noe. Egentlig var det så varmt og godt at det muligens var som å komme til konkurenten av Paradis.... bare vent å se på bildene, ser mest ut som et brennende inferno, men jeg så ingen med horn i panna da...ok...jeg hadde ikke speil med meg. :o)))

Turen startet på Eidsand, Randsfjorden. En nydelig plass litt nord for Brandbu og Røykenvika. Vi padlet ut og rundt Kongeøyene før vi satte snuta mot Badstua. Der visste jeg at de har en utendørsscene med tak. Fint sted å spise mat og drikke kaffe i regnværet. Kontroll av cachen min der, valgte å ta den med meg hjem og arkivere den. Har en plan for å arkivere mange av cachene mine, litt lei av å vedlikeholde dem.
Etter en liten lunsj skulle vi padle videre. Hanskene og hetta mi var blitt våte og kalde, det fristet ikke mye å tre den hetta ned over hodet igjen. Da bruker jeg Kai-metoden, heller varmt vann i hanskene og hetta, bare en ting man må huske, la dem endelig kjøle seg litt før man tar dem på, kokt hummer er ikke det jeg ville ha nå.... :) Det var utrolig deilig å starte returen med forvarmede hender og hode.

Regnet var i ferd med å roe seg, og himmelen begynnte å lysne. Og brått fikk vi se noe av det mest fantastiske synet ever.... En brennende solnedgang som farget alt rød-oransje, det var virkelig et inferno av flammer. FANTASTISK!!!

























Dette ble atter en uforglemmelig padletur, hvor et inferno av ild lå over hele området.... Magisk...
Det er utrolig å flaks man kan ha, det å være tilstede akkurat de minuttene dette inntraff, og til og med ha et kamera som klarte å fange opp det hele. :o))

Padlehilsen fra Kai'akk1 med eller uten horn i panna....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar